Monday, July 8, 2013

دکستر فصل هشتم اپیزود دوم

باید بگم که امروز دقیقاً هر اتفاق ممکن افتاد تا کار ترجمه بیشتر از حد معمول طول بکشه. از مسائل کاری و  تلفن‌های مکرر و سئوالات فنی و غیر .فنی دوستان گرفته تا .... بگذریم
بعد جدیدی به ابعاد دکستر در این فصل اضافه شده.با مفهوم سایکوپت و گذشته‌ای جدید و شخصیتی مرموز که به ناگهان به داستان اضافه شدن ممکنه هر چرخشی اتفاق بیافته و اصولی که در هفت فصل گذشته داستان یک "اصل" بودن الان زیر سئوال بره
برای من جالبه که نظر دوستان رو در مورد چرخش جدید داستان بدونم

5 comments:

Zagros said...

I always wanted to know about Dexter's first kills and how Harry channeled him. Dexter believes to be a mistake but we are to believe he is "perfect"!

NavBas said...

خب اینکه سایکوپت‌ی در راستای تکامل هست یا نه شاید بشه گفت یه بحث بیولوژیک و علمیه. و اینکه آیا سایکوپت‌ها رو می‌شه کاملتر از انسانهای معمولی تلفی کرد.
اما زاگرس خان به نظر من اضافه کردن دکتر ویگول به داستان ، اگر در فصل‌های قبل پیش بینی شده بود و نشونه‌هایی ازش در اون فصلها گنجانده شده بود می‌تونست خیلی جذابتر باشه

وحید said...

سپاس ... سپاس
اول اینکه فکر کنم توترجمه
Every silver...
یه اشتباه کوچیک کرده بودی،بنظرم درست تر این بود که
هر چیز خوبی میتونه عوارض بدی هم داشته باشه
اوضاع دکس داره حسابی به هم میریزه،بقول تو اصول زیر سوال رفته و همین قضیه هم باعث به هم ریختن دکس شده و هم تماشاگر
این داستان سایکوپتها هم جالبه،هنوز دنبالش نگشتم که ببینم واقعا چیه ولی نظریه جالبی رو مبنی بر سایکوپت بودن
سیاستمدارهای بزرگ ارائه کرد .فکر کنم یکی دو قسمت دیگه بهتر میشه درکش کرد و راجع بهش نظر داد

NavBas said...

وحید خان در مورد عبارت
every silver lining...
فکر کنم حق با شما باشه
دو عبارت هستند
Every cloud has a silver lining
و
Every silver lining has a cloud
اولی به معنی اینه که هر بدی می‌تونه عوارض خوبی هم داشته باشه
و دومی برعکسشه

فکر کنم من اولی رو در ترجمه استفاده کردم که باید دومی رو استفاده می‌کردم
در نسخه نهایی فصل اصلاح می‌کنم

در مورد سایکوپتها تصور من برعکس نظریه مطرح شده در فیلمه. یعنی اینکه اخلاق و احساسات بخشی از تکامل بیولوژیکه. نه فقدان اون
اما این مورد باید بیشتر تحقیق کرد.

وحید said...

نوید جان سلام
اول باید که به انتقاد پذیریت آفرین گفت
دوم اینکه اتفاقا فیلم هم همین نظر رو داره یعنی من اینجور فهمیدم که احساسات بخشی از مغز انسان رو تشکیل میده و سایکوپتها فاقد اون بخش مغزی هستن یا اون بخش در اونها کار نمیکنه، البته خانم دکتر معتقده که دکستر هم سایکوپت هستش، ولی ما میدونیم که اینجور نیست(سکانس عصبانیت دکستر در جایی که هریسون گلدون لاگوئرتا رو میشکنه)بنابراین شاید اصول ما خیلی هم زیر سوال نرفته باشه،اینطور نیست؟