Monday, December 3, 2012

دکستر فصل هفتم اپیزود دهم

  است؟ Dark Passenger سئوال:‌ آیا مسافر تاریکی بهترین بیان برای مفهوم
میشه گفت که دکستر در چالشی چندگانه قرار داره بدون اینکه خودش به همه ابعاد این چالش‌ها واقف باشه. ولی درسی که در این اپیزود بهش پرداخته میشه اینه که بسیاری از مفاهیمی که در نظر ما عقلانی جلوه می‌کنن در حقیقت مفاهیمی احساسی و تصوری هستند. شاید بسته به نوع پرورش خود از دوران کودکی شبه واقعیت‌هایی در ذهن ما شکل گرفته اند که در حقیقت "واقعیت" نیستند و زایده ذهن ما یا اذهان اطراف ما هستند.

به هر حال امیدوارم که از این اپیزود لذت ببرید
Dexter.S07E10.HDTV.x264-ASAP

10 comments:

Anonymous said...

سپاس...سپاس...سپاس
انسان دارای اختیار هستش و باید مسئولیت کارهایی که انجام داده و میده رو به عهده بگیره، دارک پسنجر ناپدید شد و حالا دکس مونده و مسئولیت اعمال گذشته.برای من که شیفته دکستر هستم یکربع آخر اپیزود توفانی به پا کرد که نتایجش در قسمتهای آینده معلوم میشه.فکر میکنم برای شما هم که عاشق سورپرایز و وقایع نامنتظره هستی، این قسمت بد نبود.این قسمت و همینطور تیزر هفته بعد نشون داد که وقایع آینده کل زندگی دکس رو به هم میریزه و دیگه نمیدونم که دکس و نویسنده های سریال چه جوری میخوان جمعش کنند

عماد said...

سلام نوید جان بدلیل درگیری شغلی فرصت نداشتم بیام و بابت ترجمه های خوب و روان سریال دکستر از شما تشکر کنم در هر صورت برات ارزوی موفقیت میکنم
با تشکر

Anonymous said...

فقط دکستر ه navbas اش

Unknown said...

این قسمت یک تغییر بنیادی بین فصل های پیش و فصل های آینده ی سریال ایجاد کرد. اینکه دکستر دیگه کد برای پیروی نداره میتونه خیلی فرق ایجاد کنه توی داستان. اینکه ممکنه در اداه دکستر برای نفع خودش آدم بکشه ( یعنی کسایی که سر راهشن و با کد نمیخونن ) غیر قابل تصوره. اگه یادتون باشه این موضوع دقیقا مشکلی بود که بین دکسترو میگویل پرادو مشکل ایجاد کرد.
اگه دکستر تغییر نظر نده تو قسمت های آینده ، نویسنده ها باید یه بازتعریفی از شخصیتش بکنن. اینکه این تعریف جدید به خوبیه تعریف قبلی در میاد یا نه. من شک زیادی تو این قضیه دارم.
خیلی مشتاقم نظر بقیه ی کسایی که این سریالو به روز دنبال میکنن راجب این موضوع بدونم. راستی نوید جان بازم ممنون به خاطر ترجمه عالت.

NavBas said...

سلام بر همه دوستان
متشکرم عماد عزیز

علیرضا خان، هر وقت دکستر از کدهای هری خارج شده بعدها پشیمون شده. عدم تبعیت از کدهای هری به مرگ ریتا انجامید. وحالا هم که داره در مفهوم مسافر تاریکی بازنگری میکنه. ولی اینکه چه اتفاقی میافته و آیا مجدداً دکستر به این نتیجه می‌رسه که باورها و غرایضش بادرست تر از نگرش دیگرانه، باید صبر کرد و دید.

NavBas said...

یه نکته دیگه هم اینه که چقدر افشای اسرار می‌تونه بدون دردسر پیش بره. راز دکستر حریم و قلمرو جذابیت داستان در فصول قبل بوده و به نظر میاد نویسندگان در این فصل تصمیم گرفتن که این سرمایه رو خرج کنن. امیدوارم که چیزی برای جایگزین کردنش داشته باشن.

Anonymous said...

نوید جان چرا code رو ترجمه نکردی؟
دستورالعمل یا قانون معدل های بهتری نیستند؟

NavBas said...

خب توی ترجمه گاهی ترجیح می‌دین یه از یه لغت کوتاه‌تر استفاده کنید. یه جورایی گاهی احساس میکنید که این واژه اینجا بهتره. البته گاهی هم بعدش می‌بینید که بهترین انتخاب نبوده

Unknown said...

سلام به همه ی دوستان. سلان نوید جان. نوید جان من فکر می کنم این بار با مرگ ریتا تفاوت داره از این نظر که اون موقع استفاده از کدهارو عقب مینداخت، کنار نمی ذاشت. اگه درست ذهنم یاری کنه، برای این بود که بفهمه یه قاتل سریالی چجوری میتونه یه مرد خانواده ی موفق هم باشه. اگر اینطور نگاه کنیم که من درست فکر می کنم . فرق زیادی بین به تعویق انداختن با کنار گذاشتن هست.
دوست دارم بدونم با نظرم مخالفی یا نه؟
اگر مخالفی چرا؟
ممنون نوید جان

NavBas said...

بله علیرضا خان. می‌خوام بگم که دکستر از کدها بسیار بسیار دور افتاده. اون موقع شاید تعویق دستورالعمل‌های کدها دکستر رو به بیراهه برد.اما این دفعه دکستر داره در مفاهیم بنیادی خودش تجدید نظر می‌کنه و به دلایلی که در طول داستان آشکار شده مشخص می‌شه که چرا او داره اشتباه می‌کنه. اپیزود یازده به وضوح نشون داد که دکستر چگونه اسیر نیرنگ دبرا و لاگوئرتا شده و دومین اشتباه بزرگ زندگیش رو داره انجام می‌ده